Rancangan Pengajaran Harian
Mata Pelajaran : Pendidikan Jasmani Tahap : 1
Tunjang : Kecergasan Tahun : 3 Cempaka
Tajuk : Ketangkasan Bil. Murid : 20
Sub tajuk : Lari tukar arah dan posisi Tarikh : 27 Okt 2011
Masa : 7.40-8.20 pg.
Objektif : Diakhir pelajaran murid-murid dapat :
Psikomotor : Bergerak dengan pantas sambil menukar arah dan posisi dengan cara yang betul.
Kognitif : Menerangkan dengan betul teknik semasa berlari pantas sambil menukar arah.
Efektif : Melakukan aktiviti ini dengan suasana yang harmoni dan menyeronokkan.
Persediaan murid : Murid pernah berlari dalam kehidupan mereka.
Persediaan guru : Skitel, reben, wisel dan pundi kacang.
Mata pelajaran bersepadu : Bahasa Melayu dan Matematik
Kemahiran berfikir : Murid boleh membezakan di antara ketangkasan dan pantas.
Kajian masa depan : Berbincang dengan murid alat yang boleh meningkatkan ketangkasan seseorang.
Fasa/masa | Aktiviti | Fokus Pembelajaran | Organisasi | Catatan |
Permulaan (5 minit) Perkembangan (30 minit) Kemuncak/ Penutup (8minit) Refleksi (7minit) | -Aktivit soal-jawab (kuiz) -Pemeriksaan kesihatan -Pemanasan badan - Permainan carik bulu ayam Aktiviti 1 -Lari ulang-alik Aktiviti 2 -Lari zip-zap Aktiviti 3 -Lari zip-zap (ambil pundi kacang) Permainan Kecil -Bola Beracun -Regangan | -Ketepatan masa -Senaman bermula dari kepala hingga ke kaki. -Murid diberi reben seorang Satu. -Murid dibahagi kumpulan A dan B -Kumpulan A cuba mengambil reben di belakang murid kumpulan B. -Murid berbaris ikut kumpulan. -Bila wisel dibunyikan murid akan berlari. -Murid patah ke belakang bila sampai ke skitel di hadapan. -Murid seterusnya akan melakukan aktiviti tersebut. -Murid berbaris ikut kumpulan. -Bila wisel dibunyikan murid berlari pantas melalui skitel yang diletakkan. -Murid berlari selang-seli melalui skitel dengan kepantasan dan ketangkasan. -Murid patah ke belakang bila sampai ke skitel akhir. -Murid seterusnya akan melakukan aktiviti tersebut. -Murid berbaris ikut kumpulan. - Bila wisel dibunyikan murid berlari pantas melalui skitel yang diletak secara zip-zap. -Dihujung skitel yang akhir diletakkan pundi kacang. -Murid mengambil punci kacang tersebut dan berpatah ke belakang secara zip-zap. -Murid seterusnya akan melakukan aktiviti yang sama dan meletakkan semula pundi kacang tersebut. -Murid akan membuat bulatan. -Beberapa murid akan masuk ke bulatan. -Murid dalam bulatan akan cuba mengelak bola yang dibaling oleh rakan mereka. -Jika terkena bola murid tersebut akan digantikan dengan rakan yang lain. -Murid berjalan bebas perlahan-lahan. -Apabila isyarat diberikan murid angkat tangan tinggi dan serentak tarik dan hembus nafas sebanyak 3 kali. -Pujian diberikan kepada murid. -Murid menjawab soalan guru. -Murid berbincang bersama rakan dan cuba menjawab soalan guru. -Murid cuba membuat kesimpulan tentang apa yang dipelajari pada hari itu. |
The Titanium Hair Clipper - Titsanium Art
ReplyDeleteTitanium Art · Titsanium Skin Care · Titsanium Skin Care · Titsanium titanium dioxide formula Skin Care · Titsanium Skin Care · Titsanium Skin Care · 2020 edge titanium Titsanium titanium scissors Skin Care dei titanium exhaust wrap · Titsanium Skin Care is titanium expensive